TINTS NATURALS PER ROBA
TINTS NATURALS PER ROBA
Sabies que amb pells de ceba, amb te negre, amb algunes flors i amb nous pots tenyir de forma saludable i sostenible la teva roba?
En aquest taller parlarem del màgic món dels tints naturals, on moltes vegades els resultats són sorprenents. Veurem de quines plantes i fruites podem extreure tints durables i de quines, si les fem servir, ens duraran ben poc temps.
Parlarem de maneres de tractar la roba i com es mordentaria per a que s’hi adhereixin millor els tints, i veurem una manera ràpida de pre-tractar els teixits que obre un ventall de possibilitats creatives infinites.
També, aprendrem les bases del shibori, per jugar amb el positiu i el negatiu a l’hora de tenyir peces de roba, creant dissenys únics.
Farem diverses proves que cada persona s’emportarà a casa per a fer-les servir de referència i seguir experimentant.
Cal portar:
- Pells de ceba vermella o de cuina, la part més externa de la ceba, que és com paper. Es poden anar guardant en una bossa de paper o en una malla de taronges conforme es vagin fent servir, assegurant-nos que quan les guardem siguin ben seques per a que no es floreixin.
- Trossos de tela 100% cotó ben nets, rentats sense suavitzant. Poden ser llençols vells, per exemple.
1 sessió a càrrec de Zero Waste BCN